Mina två svarta...och jag

måndag 30 januari 2012

Mål 2012

Ja 2012 är i full gång och jag har funderat fram och tillbaka på mina mål. Jag har mina stora mål klara för mig och det är inget undantag i år, jag ska upp i klass 3 och sedan vidare. Men när får vi se =) Kanske i år eller kanske nästa år. Det jag kan konstatera är att det kan inte bli ett värre år i år än det var förra året =)

Jag har därför valt att fokusera på lite andra saker i min målsättning i år. I år är året då jag ska satsa på balans. O då menar jag inte hindret ;o) Nej jag menar att jag ska hitta en balans i livet. Jag har nu flyttat och därmed bor och jobbar jag på ett o samma ställe. Jag kommer ha möjlighet att träna utanför dörren =) Jag ska helt enkelt finna en inre balans som gör att jag verkligen kan fokusera när det gäller. Jag kommer fortsätta lägga stor vikt vid det mentala.

Atlas
Agility: Jag känner verkligen att jag och Atlas har ett flyt ihop nu men fortfarande är det nåt som inte stämmer och jag väljer därför att lägga stor vikt vid dessa två saker:

  • Balans
  • Mentalt
Lydnad: Målet här är att starta fler starter i lydnadsklass 2 och ta ett förstapris.

Axis
Agility: Med honom ska jag fortsätta fokusera på träningen och de olika delarna i helheten. Han ska vara helt redo innan han får starta en officiell klass. 

Lydnad: Vi ska börja lära in lydnadsklass 1 om jag känner att han är redo. Han är fortfarande ung och väldigt omogen i denna inlärningen. Vi tar moment för moment och får se om han under början av nästa år är redo för att starta lydnaden. 

Jag känner själv att mina mål känns lite luddiga i år, men med Atlas har jag mina långsiktiga mål helt klara för mig. Jag känner också att de där sista bitarna måste falla på plats innan jag stenhårt kan sätta de stora målen igen, även om de alltid finns där. Jag måste släppa lite press på mig själv i år och tror att det medvetet kommer med att jag har en till hund att fokusera på. Med Axis är det svårt att sätta mål då vi tränar på i sakta tempo för att hitta stabiliteten i alla delar. Vi har stora mål att sikta på och då vill jag ha allt rätt från början =)

Ser verkligen fram emot 2012!


1 kommentar:

  1. Jag tror på er som jag gjort från första stund så det är ju knappast en överaskning :) Jag är stolt över dig som valt ut så bra delmål och vågar skynda långsamt för att våga sticka ut med att du har höga mål och stora drömmar. Ser fram emot att få hejja fram er och bara få en underbar Ulrika-kram i Linköping 12 feb. KRAM

    SvaraRadera