Mina två svarta...och jag

onsdag 18 januari 2012

Detta händer..

Jag är dålig på att uppdatera jag vet!!! Jag har inga riktiga rutiner just nu känner jag och när jag kommer hem från jobbet så känner jag inte alls för att sätta på datorn. När jag jobbar kväll så hinner jag inte sitta innan jobbet heller för just nu är jag iväg o tränar med hundarna varje morgon =) Jag lovar att bli bättre.

Får väl sammanfatta lite vad som händer i våra liv just nu. Om jag ska göra långa utlägg om allt så blir det ett väldigt långt inlägg så jag kortar ner det lite.

Atlas
Först o främst är det ju dags för första starten i lydnadsklass 2 på fredag med min älskade Atlas. Vi ligger i hårdträning nu, det är därför vi är iväg och tränar innan jag börjar jobba denna veckan. Måste säga att vi har fått till de flesta moment helt ok. Funkar det som det gjort den sista gången nu så kommer vi inte göra bort oss helt iaf. Det återstår o se på fredag. Ska försöka att bara slappna av och bara ta det som det kommer. Har en förmåga att verkligen få prestationsångest inför lydnadstävlingar..

Vi var hos Jenny i onsdags förra veckan. Atlas skötte sig som den stjärna han är. Hans matte skötte sig ganska bra med måste jag säga ;o) Jag sprang på bra och första banan satte vi på första försöket =) Det känns bra att få sätta en bana på första försöket på träning. Det stärker självförtroendet inför tävlingssäsongen. Kf satte han riktigt bra, till o med så Jenny var imponerad =)

Axis
När Atlas har fått lydnadspass så har Axis fått lite agilityträning. Han har även fått börja träna på fotpositionen, men vi har inte kommit särskilt långt med det =) Agilityträningen går dock framåt. Mycket back o sväng har vi i fokus nu, men även en del slalomträning o grunden för a:et.

Jag tränade även lilla vesslan hos Jenny. Vi började med slalom vilket gick kanon! Kommer filmklipp från det =) Han lär sig fort. Vi tränade även bakombyten och grunden för running contacts på a:et. Axis är duktig även om han ganska lätt går upp i varv. Han bet dessutom Jenny i rumpan ;) Det gör ont vill jag lova =)

Övriga livet
För övrigt håller vi ju på att flytta =) Mycket energi läggs ner på detta, därför har jag svårt att hitta balansen i livet just nu. Men så fort jag har kommit i ordning så ska balans skapas för det är det jag ska sträva mot i år.  Känns otroligt stort att ha köpt hus =) Renoveringen är i full gång och det händer massor! Vi spenderade eftermiddagen ute vid huset i söndags o hundarna trivdes som fiskar i vatten =) Levde rövare på vår stora tomt =) Jag undersökte promenadstråken omkring där lite och upptäckte att jag har ca 200m till sjön. Lyx!
Jag lovar att återkomma med bilder från huset.

Annars jobbas det ganska mycket och jag trivs fortfarande lika mycket med alla.

Avslutar dagens blogginlägg med några bilder från när vi var i Motala i höstas hos Emmeli;


1 kommentar: