Mina två svarta...och jag

torsdag 19 maj 2011

Besök hos fysioterapeuten och inställd tävling

Igår blev det ett akut besök till Carina. Atlas började visa att något inte stod rätt till i hans ena bakben på promenaden i tisdags och när vi vaknade igår morse så ville han inte stödja alls på benet. Så efter jobbet så åkte jag och Atlas direkt upp till Carina för att få en genomgång av min lilla skrutt och se vad som var fel. Det mesta kan Carina hitta =) Det tog en stund men till slut hittade hon stället där han reagerade. Det var ett ursprung längst upp på vänster bakben som han reagerade på. Tyvärr vet vi inte vad han har gjort, men han ville verkligen inte stödja på benet. På lördag skulle vi åkt o tävlat i Vadstena, dubbel agilityklass, men den ställer vi in nu. Atlas kan knappt springa framåt och jag riskerar inte att det händer något i det långa loppet. Det viktigaste är att min lillkille mår bra, men det gör ont i mig när han inte mår bra. Jag känner mig så hjälplös! Tur jag har Carina som kan göra honom frisk =) Han fick iaf testa Biolight hos Carina igår, han tyckte det var väldigt skönt och han sov som en gris hela kvällen =)

Nu blir det alltså vila för Atlas.

Ikväll var det nybörjarkurs i agility. Dom är verkligen superduktiga! Nästa vecka kör vi sista gången.. Ska bli skönt o enbart ha en kurs även om jag kommer sakna dom =) Jag tror varje år att jag är någon slags superwoman som klarar allt på samma gång och alldeles för sent inser jag att jag inte är det.. Har alltså lite mycket i mitt liv just nu.. Men till slut lugnar det väl ner sig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar