Mina två svarta...och jag

lördag 7 maj 2011

Kungälv

Idag var det dags för Kungälv, jag, Emelie och Jeanette gav oss iväg vid 8 imorse. Vi kom dit i god tid innan min agilityklass och hann sätta upp tält o ta det lite lugnt innan.

Agilitybanan kändes ganska lätt, men med några små krångligheter. Balansen stod som nr 3, vilket passar oss bra. Jag hade fått startnr 4 som också passar oss bra =) Atlas tjuvstartade så jag hamnade efter på balansen men han tog det jättebra ändå. A-et satt också och loppet kändes väldigt bra. Inför upploppet fick jag till ett riktigt snyggt bb vid ett hopp, vilket jag blev väldigt nöjd med =) Därefter kom vippen och ett hopp, innan man skulle 90 grader in i en böjd tunnel. Jag stannade till lite vid vippen så han skulle ta den ordentligt, tyvärr missuppfattade vi varandra så han kom lite snett mot hoppet och drog på os en vägran. Resten gick toppen. Det räckte till en 4e plats och vi hade den snabbaste tiden av de som gick i mål =) Jag är riktigt nöjd över loppet. Det är dock surt att den där pinnen aldrig vill komma, alltid är det nåt. Men jag är väldigt nöjd och loppet kändes väldigt bra och kontrollerat..

Hopploppet fick jag vänta ganska länge på. Det var en ganska svår bana, men såg rolig ut. Jag hade en bra plan och kände mig taggad. Tyvärr klantade jag mig rejält vid 7e hindret och disken var ett faktum =) Många gånger om! Efter disken gick det ganska dåligt en bra stund och Atlas blev ganska irriterad över min katastrofala handling. Sedan kom vi till slalomet och efter att han missat det och jag sen fick in honom i det så gick det bra igen. Jag kunde lämna honom i slalomet i sidled och han satte hela riktigt bra! =) Tunnlarna gick riktigt bra idag.

Det jag är mest nöjd med är att mina nya rutiner inför tävling och inför varje klass fungerar så himla bra. Jag är verkligen säker på vad jag ska göra, vilket gör att jag blir mindre stressad. Jag känner mig fortfarande stressad i vissa situationer, men jag hanterar det bättre. Jag kan då gå tillbaka till mina rutiner eller in i mig själv och hitta fokuset igen =) Är supernöjd!

På torsdag ska jag till Jenny och träna igen, Ska bli superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar