Mina två svarta...och jag

tisdag 24 september 2013

Skaraborgsräjset - Vilken helg!

Herregud vilken helg detta har varit. Har spenderat den med bästa JBK gänget! Så länge sen det var, men så kul vi har haft =)
Jag åkte till Falköping i lördags morse och kom dit i lagom tid innan Atlas första start. Båda dagarna körde jag klart Atlas innan det var dags för Axis. Skönt att fokusera på en hund i taget.
Jag var superladdad inför helgens lopp, men tyvärr var inte Atlas på samma linje. Laddad var han säkert, men han visade verkligen inte att han kunde i helgen =(

Lördag
Atlas två lopp kan sammanfattas med att han inte kan slalom helt plötsligt. I hopploppet gjorde vi nog om slalom 10 gånger innan vi blev diskade och jag struntade i det. Resten av av loppet var helt ok. Agilityloppet kunde han inte dold tunnelingång och sen helt plötsligt tar han den andra tunnelingången som var ännu mer ologisk. Sen hade vi några ok bitar, men han kunde inte slalom här heller :/ kände ändå lite hopp inför söndagen så jag släppte de katastrofala bitarna och fokuserade på nästa lopp ist.

Därefter var det dags för Axis. Dagen till ära var det hans hoppklass 2 debut. Det var en ganska enkel klass 2 bana, men med en del små fällor. Hade tanken att jag skulle ropa på honom i den långa tunneln så han inte skulle dra mot långhoppet, men glömmer ju att han är väldigt lyhörd till min placering så han drog ju mot det håll som jag sprang mot. När jag då ropar på honom i tunneln så svänger han ju snävare mot mig än vad jag tänkt o vi håller på o missar ett hinder. Men vi räddar upp det och fortsätter banan. Slalomingången var ganska svår och jag hann inte alls med mot den så jag fick helt lita på att han skulle ta den, vilket han också gjorde =) Men jag höll andan ända tills han var inne i slalom kan jag säga ;)
Vi lyckades nolla och vinna klassen =)
Vi har ju fått agilityklass förbud av Jenny så därför hade jag ju inte tänkt starta agilityklassen, men så visade det sig att dom inte skulle ha balansen med. Så jag bestämde mig för att köra. Vi gjorde ett riktigt riktigt bra lopp och vi nollade och vann även den klassen =) A-hindret som varit så där innan, satt som en smäck!!!
En helt sjuk känsla att nolla och vinna två klasser samma dag! Min älskade vessla!

Kvällen spenderades tillsammans med Mari, Felicia, Åsa, Jeanette och Anna =) Såååå trevligt hade vi och det var längesen jag skrattade så mycket =)

Jag o hundarna sov i bilen natten mellan lördagen och söndagen. Vi hade så mysigt! Det enda var att jag hade behövt en tjockare madrass, annars sov vi hur bra som helst!

Söndag
Vaknade av att det regnade :/ men det var bara o klä på sig och dra till tävlingsplatsen 50m bort ;) Atlas körde sina lopp först. Hopploppet kändes väldigt bra, förutom slalom!?!! Idag var det delvis jag dock, jag vänder rumpan mot honom o då går han ur... Hade en bra känsla inför agilityklassen, som för övrigt var en riktigt trist bana... Men agilitybanan blev bara katastrof! Atlas gjorde inte många rätt och återigen kunde han inte slalom... Så tillslut plockade jag av honom från banan.... Tråkigt när han inte visar vad han kan =(

Axis fick bara köra hopploppet idag och det gick fort o fel =) Herregud, vi diskade oss säkert 10 gånger under banan ;) Så disk för honom. Agilityklassen strök jag honom ifrån. Balansen var med idag (varför den inte var det igår är ett frågetecken), men det var också en svår uppfart o nedfart samtidigt som det var en ganska ranjlig balansbom. Dömt o misslyckas för honom.

Helgen har som sagt varit otroligt bra! Både resultatmässigt och umgänges-mässigt =) Har haft en riktigt skoj helg!

Filmer från helgen, oredigerat :/

Axis:















Atlas;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar