Mina två svarta...och jag

lördag 14 september 2013

Träning hos Jenny

I tisdags var det dags igen =) Vad jag har längtat!!!Jag hade bestämt mig för att atlas skulle få träna denna gången med, vi behövde en självförtroende boost =)

Vi körde två olika kombinationer, en inne o en ute. Har tyvärr inga banskisser, men vi koncentrerade oss mycket på armarna och var vi hade dom.

Atlas:
Gick väldigt bra med honom faktiskt! Han drog på som bara den! Han gjorde fina kontaktfält och drog som en tok in i tunnlarna =) Mitt lilla trassel! Jag var så stolt över honom. Vi fick dock i läxa att träna på att han ska komma till mig ibland och inte ta hindret rakt fram när han kommer i full fart =)

Inomhusbanan gick också bra, lite mer tveksamheter. MEN jag ska tänka på att handen/armen alltid ska följa hunden och att handen alltid ska peka mot mitten av hindret!!!! Jenny hade en teori varför han ibland stannar, och detta pga att jag inte gör dessa saker... Axis är ju inte lika känslig som Atlas. Jag sa till Jenny att detta kan förändra vårt teamwork på banan ;) o OM det gör det så ska Jenny få en tårta av mig ;) Hon tyckte det var bra att jag tänker på att supporta honom mycket banan. Sen tyckte hon att jag ska säga hopp innan jag ger nån svängsignal på honom. MEN jag flaxade en massa med mina armar, men det kommer jag inte göra mer nu när jag tänker på att handen ska följa hunden och peka på mitten av hindret ;)

Axis:
Axis var så duktig igår, dessutom visade han hur jäkla snabb han har blivit. Jenny frågade om han har ökat farten, vilket han har! Hon var riktigt imponerad av hans slalom! Hon sa det att man ser ju inte om han tar alla portar, inte ens om han går in rätt ;) MEN han har ju fått lite väl mycket luft under vingarna ;) Jäkla vad han sprang, men väldigt fel också ;) Han var inte ens logisk alla gånger! Vi fick också i läxa detta med att han ska komma till mig ibland när han har hinder rakt fram och kommer i full fart.

Inomhusbanan gick riktigt bra med. Där lyssnade han bättre! Men får inte flaxa med armarna så mycket som jag gjorde igår!!! Han har sånt tryck så det är riktigt häftigt =) Jenny klockade Axis och Atlas på samma sträcka på banan och Axis var en hel sekund snabbare. Däremot sa Jenny att Atlas tappar fart på sina vida svängar, att han helt enkelt är ganska ineffektiv på banan.

Vi tränade även running, o fy vad dåligt det gick! det var sämre än det varit på FLERA veckor! Jenny tyckte inte jag ska tävla några agilityklasser =( så får skita i det... Bajs! Måste se till att pappa bygger nåt hemma. Jag behöver träna lite varje dag och jag orkar/hinner inte åka till klubben så ofta...

Är jättenöjd med båda hundarna igår. Axis gör alltid sitt bästa för mig, även om han tyckte att han var on top of the world igår ;) Han kan själv! ;) Häftig känsla faktiskt =)
Det jag är mest glad över är Atlas. Detta är anledningen till att endast Jenny får träna mig och Atlas, för hon lyckas alltid plocka fram det bästa hos oss! Hon plockar fram teamet i oss som jag vet finns där! Mitt älskade trassel!

Delar av träningen på film, tyvärr kom inte hela kombinationen med. Men lägger ut ett klipp på Sara sen så ni får se hela kombinationen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar