Mina två svarta...och jag

tisdag 12 mars 2013

Nu går det framåt igen

Nu går RC träningen framåt igen =) Har försökt köra två pass om dagen nu och sista passet idag satte han 9 av 10 =) Första passet satte han 55-65% av tillfällena första halvan av passet och andra halvan av passet satte han i stort sätt 100%. Så det känns bra =) Har trakasserat Jenny med sms nu i flera dagar om detta, stackarn ;) Så imorgon när jag ska dit så ska jag prata med henne om hur jag ska gå vidare när det blivit mer stabilt! Ska kolla med henne om jag kan börja med a:et med =)

Har sagt till henne att jag vill köra slalom imorgon så jag hoppas hon får in det i kombinationerna =)

2 kommentarer:

  1. På tal om RC, har du sett den här? Med en sån skulle till och med jag våga mig på att träna RC :)
    Jag kan vara himla sugen på det, framför allt till nästa hund, men är lite osäker på om jag kommer hinna se om det blir rätt trampat eller inte...
    http://dogmania.se/traning/hit-it-board-running-contacts

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är ganska smart =) Ungefär samma koncept som Olga från Polen kör.. KOmmer inte ihåg vad hon heter i efternamn ;)
      Men jag kan säga att det är inte så svårt att se när dom gör rätt eller fel. Man lär sig läsa hundens steg.

      Radera