Mina två svarta...och jag

måndag 4 mars 2013

Att övervinna en mental spärr

Ikväll har jag faktiskt övervunnit en stor mental spärr =) Jag tror faktiskt att jag verkligen övervunnit den ikväll, men det återstår o se ;)

Jag fick en otrolig lust att ge mig ut o springa ikväll. Bestämde mig för att faktiskt klä mig för att springa, klädde på hundarna o mig själv reflexer och satte på mig löparskorna vid halv 10 ikväll o gav mig ut. Anledningen till att det varit en stor spärr är att jag har aldrig haft problem att springa på gymmet på löpbandet, men haft jätteproblem att kunna göra det ute. O många kanske tänker att man kan inte jämföra att springa på löpband o springa ute, o det kan man inte. Jag tycker det är jobbigare ute, men det har varit löjligt jobbigt. Jag kan springa i bra tempo på löpband utan att stanna i 3km (kan säkert längre, men det har blivit den sträckan). Men ute kan jag inte springa 10m innan jag ger upp... Då inser jag att det ligger mentalt, iaf har min coach sagt det ;) Men ikväll, då ni =) Jag sprang inte långt, men jag sprang efter musiken i öronen o jag kände att jag orkade o ville inte ge upp! Det var tyvärr väldigt mörkt så jag kunde inte springa så långt, dessutom blev Axis helt tokig vid ett ställe, troligen nåt djur o då kände jag att jag ville hem =) Men jag sprang!! O jag vill ut o springa igen =)))

Jag är sjukt nöjd med mig själv ikväll =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar