Mina två svarta...och jag

söndag 17 mars 2013

En helg hemma i Jönköping

Den här helgen har jag varit hemma i Jönköping, åkte igår, lördag, och kom hem idag. O det känns verkligen som att komma hem när jag åker till Jönköping. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt liv, mitt hus och mitt jobb, men det saknas ändå nåt och det som saknas finns i Jönköping. När jag kommer hem till huset så känns det som att komma hem med, så det är lite delade känslor.

Men i helgen har jag fått umgås med min allra bästa vän, bästa underbara Carina. Jag har saknat henne så oerhört! Så dessa två dagar har varit som balsam för själen! Mår så bra när jag har fått umgås med henne. Vi har verkligen inte gjort någonting =) Vi skrattade lite åt det, för vi har ätit onyttigt och glott på film. Man kan tro att vi har suttit o pratat skit i två dagar, men både jag o Carina mådde sådär igår med huvudvärk o skit så vi la oss i en varsin del av soffan med en massa godis o kollade på två filmer innan vi somnade =) Så umgås vi ;) Men det är så två bästa vänner kan umgås med varandra o fortfarande känna att man haft kvalitetstid tillsammans.

Idag var vi i skogen och CArina skulle träna rapport med en del andra människor. Jag o hundarna kollade på. Axis fick avsluta dagen med att testa budföring mellan mig o CArina o han älskade det verkligen! Önskar jag hade nån o träna rapport med.

Eftermiddagen/kvällen spenderades i ett ridhus i Tenhult. Mina gamla träningskompisar plus en del nya hade sin sista ridhusträning idag o Åsa hade hyrt in mig för de timmarna =) Så kul var det o körde två banor från Jenny Damm. Jag älskar att hålla kurs o hoppas att dom fick ut nåt av det. Det var lite olika nivåer, men tror jag kunde förmedla en del till alla. Lät dom mer rutinerade köra den banan jag o Anette körde hos Jenny i onsdags samt den ena banan från senaste gången hos Jenny.

I veckan är det dags att rita banor till nästa helgs tävling i Värnamo. Ska bli kul o döma =)

Längtar dessutom tills nästa gång jag o Carina kan umgås igen. Vi har dessutom bestämt oss för att åka ut o tävla lite tillsammans i år =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar