Mina två svarta...och jag

tisdag 1 januari 2013

2012 - en återblick

Jaha då var det dags att göra en återblick av 2012 =) Jag hade rätt luddiga mål inför 2012 men känner att jag är nöjd när jag kollar tillbaka.

Atlas
Vi startade året riktigt bra, med tanke på avslutet på 2011 så kändes det som en befrielse att ha en bra start på säsongen. Jag o Atlas har verkligen kännts som ett team i år =)

Hans kf började helt plötsligt sitta och från att starta året med 0 pinnar i agility plockade vi 3 pinnar i agility på en månad. I slutet av april tog vi 2 pinnar med vinst under en o samma tävling o en månad senare tog vi sista pinnen i Växjö. Gjorde en kanondebut i agilityklass 3, med en 5 felare o en 9e placering. Sen har vi inte samlat på oss några resultat mer i agilityklass 3.

I hoppklassen började vi året med att ta en pinne, o därmed hade vi 2 pinnar i hoppklassen. Därefter blev det en hel del stolpe ut i hopplasserna. Vi hamnade precis utanför pinnplats några gånger. Det dröjde ända fram till Karlstad i juli innan vi tog sista pinnen med en tredje placering.
Vi gjorde riktigt bra lopp under första halva av året i hoppklass 2. Vi var riktigt synkade och det var härligt att få känna det =)
När vi sedan kom upp i klass 3 så tog min nervositet över för mycket o loppen blev riktigt dåliga pga min nervositet. Men i slutet av året har vi hittat tillbaka till känslan =) Jag känner att vi har ett bra flyt nu i våra lopp även om det inte alltid resulterar i ett resultat.

I november så opererades Atlas i sitt knä. Det har gått bra och vi väntar nu på nästa operation.

Axis
Axis har fått mogna mycket under året och vi har verkligen tagit stora kliv framåt i träningen. Vi har även startat en del inofficiella tävlingar som inte gått så bra, men även 2 officiella tävlingar som jag är mycket nöjd med.
Inga lydnadsmoment har tränats in för jag har kännt att Axis inte varit redo, men det tror jag han är under 2013 =)

Jag har ställt ut Axis en gång under året och det resulterade i BIR, ett cert och ett cacib =) Vi kommer ställa några gånger till under 2013 så han kan bli champion =)

Jag är mycket nöjd med hans framsteg och jag känner att vi har hittat varandra med =)  Jag måste nu lära mig att hålla samma fokus med Axis som jag gör med Atlas, blir gärna lite nonchalant när jag vet att han drar så fint mot tunnlar t.ex.

Jag själv
Jag har förändrat en stor del i mitt liv under året. Jag har flyttat till ett hus, världens bästa hus =) Jag har lagt om mina matvanor och tränar som en tok själv =) Gått ner 15kg hittills o än ska det inte stanna ;)
Är nöjd med mig själv och den utveckling jag har gjort tillsammans med mina hundar.

2013 kommer bli ett bra hundår tror jag =) o även ett bra år privat med hoppas jag!

Inatt smidde jag tusen planer. Imorse gjorde jag precis som vanligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar