Mina två svarta...och jag

söndag 13 januari 2013

Oj oj oj... Utställning, tävling och lathet

Ja nu var det ett tag sen jag uppdaterade igen... Blir trött på mig.. Men jag SKA ha in en rutin på detta ;)

Jag har varit sjukt omotiverad med allt och sjukt trött den senaste tiden. Jag vet inte vad det har varit med mig, men roligt har det inte varit..

En del har hänt, men mest har jag varit lat! Jag har inte gjort mycket utöver jobbet. Detta pga att jag har varit så trött. Men det känns som jag börjar komma igång igen ;) Måste bara få struktur på livet ;)

Den 4 januari var jag och Axis i Göteborg på My Dog och utställning. Axis skötte sig sååå bra! Han sprang hyfsat fint i ringen. Tyvärr hade det sprungit en löptik i ringen innan så det var svårt att få upp nosen på honom =) Men när han väl hade nosen uppe så sprang han fint =)
Vi fick iaf vårt andra certifikat och även ett Cacib =) Min fina prins! Vi blev även kvalificerade till Crufts, men tyvärr är inte hrvatski ovcar/Kroatisk vallhund en godkänd ras i England så det blir ingen resa dit...
Det var lång väntan till finalen och både jag och Axis var så trötta. Han orkade inte riktigt med att stå fint eller springa ordentligt så vi åkte ut. Det som var tråkigt var att dom presenterade honom som en mudi =( Inte så kul när man har väntat på att få göra reklam för sin ras o så säger dom fel..

I finalringen

BoB fotot =)
Igår var jag i Värnamo på deras träningstävling i agility. Jag körde Axis och måste säga att jag är mycket nöjd! Det var inte helt enkla banor för min lilla gröngöling =) Men han fixade dom jättebra! Han stack ur innan sista porten i slalom och tog hopphindret efter i första loppet. Hade han inte gjort det så hade han varit nollad =) I andra loppet var hinder nr 2 ett parallell-hinder. Ett hinder där han kommer parallellt med det. Jag blir så osäker på dom för jag har inte riktigt hittat tajmingen på det med Axis. Så jag tryckte ut honom för tidigt och han tog det från fel håll. Annars var han nollad där med =) Min duktiga prins!

Men jag kan ärligt säga att jag hade kunnat betala mycket för att få köra Atlas just nu! Jag älskar att köra den galningen =) O jag drömmer till o med på nätterna om att vi kör agility ;) inte skadad nånstans ;)

Har varit lite lat med running träningen med, men nu har jag kommit igång med Axis igen och han har inte glömt vad han ska göra ;) Så snart kan vi upp på full balans-höjd!

Lovar att bli bättre på uppdateringen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar