Mina två svarta...och jag

fredag 21 september 2012

Kungsbacka

Helgen i Kungsbacka resulterade i lite blandade känslor. Jag kunde åka vid 10 tiden på lördagsmorgonen så jag fick en rejäl sovmorgon. Fick sms av Anette på morgonen om hon kunde åka efter mig, det resulterade i att vi samåkte ;)

Kom till Kungsbacka vid lunchtid och hade hoppklassen först. Hoppklassen var väl inte den roligaste jag sett. Dessutom var jag lite orolig för Atlas och hans knän för han kändes inte 100 i benen. Det började med att han kraschade rakt in i första hindret och kom inte riktigt igång efter det. Jag hade hela tiden oron i huvudet att han inte kändes ok, han kändes mycket långsammare än han brukar. Vi kom i mål med 10 fel, en rivning och en vägran, och ett lopp som kändes sådär. Jag tappade bort mig mitt i banan och hamnade på fel sida om en tunnel vilket gjorde att vi tappade en massa tid eftersom han blev väldigt på mig. Han var redan väldigt på mig under loppet, och då hjälper det inte att jag dessutom gör misstag där vi tappar flytet.

Inför agilityloppet hade jag fortfarande oron i huvudet och hade bestämt mig för att gå in och köra och om han inte kändes ok så skulle jag gå av. Det var en ganska rolig agilitybana, men frågan var bara balansen. Jag hade kört balansen gång på gång på framhoppningsbanan och till en början hoppade han som aldrig förr, men till slut fattade han och satte den klockrent. Men när jag kommer in på banan så hoppar han likt förbannat, inte mycket men han stannade inte och jag måste vara hård mot honom när han fuskar som han gör... Vi hade en vägran innan när jag var lite för snabb med ett framförbyte och släppte trycket mot hindret han skulle ta. Efter att jag hade diskat honom så gick loppet riktigt dåligt. Det var inte bara en gång vi diskade oss kan jag säga =) Ett riktigt dåligt lopp! Jag hade sen innan bestämt mig för att plocka bort honom från bana om han hoppade, men glömde det när jag väl var där inne.

På kvällen åkte jag hem till Micaela i Varberg och sov där. Hade deras hus för mig själv =) Så skönt var det! Somnade tidigt och vaknade hyfsat utvilad på söndagen ;) Mötte Anette när jag kom körandes mot Kungsbacka BK, hon såg inte så pigg o utvilad ut ;)

Vi började med hopploppet på söndagen med. En riktigt rolig bana, som gick riktigt bra om man bortser från disken ;) Är väldigt nöjd med det loppet. Jag kunde till och med lämna honom riktigt mycket i slalom i sidled. Jag var redan diskad då så jag valde att testa det, gick toppen! Många av svängarna kunde varit bättre, men överlag var jag jättenöjd.

Agilityloppet var en katastrof. Det började bra, men sen hoppade han balansen så grovt att jag bara plockade upp honom o gick ut. Vansinnig var han på mig ;) Här är det inte matte som är arg på sin hund, utan tvärt om ;)

Åkte väl hem från Kungsbacka med en sådär känsla i kroppen. Kändes inte alls bra att han inte tog kf på balansen på hela helgen.. Tur ändå att jag fick nåt bra lopp även om det är i hopp...

Filmklipp från söndagens klasser:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar