Mina två svarta...och jag

tisdag 7 augusti 2012

Oskarshamn Dag 1

Helgen har verkligen varit underbar tillsammans med underbara vänner =) Resultatmässigt har det inte gått så bra däremot.

Jag och Carina åkte till Oskarshamn redan på fredagkvällen, åkte till tävlingsplatsen för att sätta upp Carinas massagetält och sedan till brukshundklubben för att sätta upp tältet vi skulle sova i under helgen. Vi kom i säng ganska sent, väl i säng så höll vi på o frysa ihjäl! Dessutom skrek en fågel halva natten så folk kunde inte sova, hundar skällde och det var en himla massa saker som gjorde att man inte kunde sova. Jag sov dock fler timmar än vad jag gjorde första natten i Karlstad, så jag kände mig inte helt slut på lördag morgonen.

Banvandring var kl 7.30 så vi var uppe tidigt. Jag startade med hoppklassen som var en lite klurig, men rolig bana. Fick till ett bra lopp, men tyvärr två missförstånd mellan mig och Atlas och vi drog på oss två vägringar. Jag är dock väldigt nöjd med min inställning och min handling. Jag kände mig avslappnad och kändes som jag körde som på träning. Vi slutade på 17 plats med lite tidsfel med pga de två vägringarna.

Snabbt efter den klassen var det dags för agilityklassen. Ganska tråkig bana, men ändå en del att hålla koll på. Bland annat tunnlar under kontaktfältshindrena. Vi började bra och gjorde en riktigt bra start. Sen blev vi diskade när Atlas sprang upp på a:et istället för in i en tunnel. Sen sa jag balans alldeles för sent och han sprang in i tunneln även där. Han tog inte kf på balansen så den tog jag om. Resten av loppet efter disken kan egentligen sammanfattas som katastrof! Jag brukar vara duktig på att jobba trots disk, men inte denna gången.

Jag kände mig ändå nöjd med dagen för att jag kände att jag hade rätt inställning och bra handling. Det kändes avslappnat. Jag kände mig pigg mentalt och fysiskt.

Resten av dagen spenderades tillsammans med Emmeli som dessutom tog ett cert till i agilityklassen =) Grattis!!!
Vi åkte ut till några klippor och hon fotade mig och hundarna lite grann. Ska bli så spännande att se korten =) På kvällen åkte jag, Emmeli, Carina och Veronica och åt på en restaurang. Så gott!!!

Vi bestämde oss för att åka tillbaka till klubben och gå och lägga oss tidigt. Vi ville vara utvilade dagen efter. Tyvärr hade dom fest hela natten på en loge bredvid klubben och vi sov ytterst lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar