Mina två svarta...och jag

lördag 7 mars 2015

Varje dag lär jag mig något nytt!

Idag har jag och Axis tränat RC och jag har lite känslan varje dag att jag inte är helt nöjd med våra träningspass, främst beror det nog på mig själv. För vi gör egentligen inga dåliga träningspass. Svängarna är inte riktigtvad jag skulle önska just nu, men rakt fram är bra!

Det är inte varje dag jag tycker att jag är en bra tränare åt mig själv och mina hundar. Jag är medveten om vad jag inte uppskattar i mig som tränare när dom dagarna kommer, så därför försöker jag ju jobba med dom delarna. Jag lär mig varje dag :) för jag vet hurdan tränare jag vill vara åt mig själv och mina hundar. Det går dessutom bättre nu när jag går tävlingspsykologikursen, man blir väldigt medveten om sig själv och sina tankar och handlingar. 

På dagens träningspass lärde jag mig nåt nytt. Önskar jag ville skriva det här, men jag avvaktar just nu. Det viktigaste är att jag vet vad jag vill förändra och faktiskt försöker förändra det. 

Häromdagen gjorde jag ett pass där jag tyckte att jag var en riktigt bra tränare, passet gick inte bättre eller sämre än andra pass, men jag var en bra tränare åt mig själv och hundarna så känslan var bättre. Jag valde därför att faktiskt högt och tydligt berömma mig själv :) för det är viktigt att jag kommer ihåg känsla av att vara bra! Det är den känslan jag vill ha jämt :) 

Film från gårdagens och dagens pass :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar