Mina två svarta...och jag

tisdag 29 april 2014

Tranås - vi har flyt nu =)

I helgen var vi i Tranås och tävlade, båda hundarna var med! Alltid lika kul o få tävla båda hundarna :)

Helgen började väl sådär bra, försov mig och vaknade halv 7. Skulle varit iväg kvart över 6 :) insåg att det kvittade hur mycket jag än skulle stressa så skulle jag inte hinna till banvandring, så jag valde att ta det lugnt. Jag är väl sprungit bana utan banvandring innan, men kanske inte en klass 3 ;) 

När jag kom dit så hade dom kommit en bit in i klassen, jag hade sent startnr så jag kollade på en del, men många gjorde fel och diskade sig att det var svårt o få sig en uppfattning av banan. Jörgen Sundsvall hade ritat den, så det kanske inte var den enklaste banan att missa banvandringen på ;) Birgitta var en ängel och stod o gick igenom banan med mig, hon sa hur hon hade tänjt sig handla sin hund. Det hjälpte otroligt mycket! Tack underbara du! 

Jag och Atlas gick in o körde banan, tyvärr fick vi retliga 5 fel, men är mycket nöjd med genomförandet med tanke på att vi inte gått banan :) 17 plats blev det. 
Agilitybanan var en helt ok bana med, nästan 200m lång!!! Det kändes ;) tyvärr var jag lite disträ vid nåt ställe, missade ett byte, krockade med Atlas så han fick dålig fart upp på aet och missade kf. Sen tyckte han vippen var jätteläskig, så han kröp upp och hoppade av och missade kf, sen hade han nog ett rivet hinder med för vi hade 15 fel när vi kom till balansen. O när han inte stannade där så tog jag upp honom igen och diskade honom. 

På eftermiddagen var det Axis tur på hans hoppbana. En ganska skum bana, men det var bara o springa och lita på honom så skulle det nog gå vägen. Tyvärr viftade jag lite mycket med mina armar så två rivna hinder blev det. Är trots det riktigt nöjd med vårat genomförande :) 

På kvällen fick jag krama på underbara carina :) vi gick en promenad med alla 4 hundarna, och det bästa var att Atlas inte alls brydde sig om Rocky :) 

Söndagen var jag sååå trött och omotiverad. Jag kände mig på riktigt dåligt humör. Hoppbanan kändes ändå som en rolig och flytig bana, men med en omotiverad matte blev det bara pannkaka av det hela. Vi diskade oss på hinder 3, och ett antal fler hinder till därefter ;)

Agilitybanan var en Jörgen bana, kändes såååå jobbig när jag kollade på large. Till medium ändrades vinkeln på ett hinder vilket gjorde att den faktiskt kändes helt ok den sekvensen. Jag hade en ganska bra känsla efter banvandringen och tänkte att det bara var o gå in o köra, inget o förlora ;) det var en sträcka som blev riktigt dålig, en raksträcka mellan en tunnel under balansen till en böjd tunnel efter ett hopp. Jag kom efter och Atlas visste inte vart han skulle så han började skälla på mig och till slut blev det en vägran på tunneln samt att han rev ett hinder. Annars är jag supernöjd över loppet. När vi kom i mål så gick vi in på en andraplats med 10 fel ;) vi slutade på en 6e plats och fick en SM pinne!!! Vilket flyt vi är inne i :) 2 SM pinnar två helger i rad :) känns bra inför den nya SM kvalperioden! 

Axis sprang sitt lopp på eftermiddagen, men även denna gången slarvade jag så ett rivet hinder och en vägran på ett annars såååå bra lopp. Min älskade lilla vessla :) älskar att springa med honom! Han är så säker just nu, däremot slarvar jag mycket! Men som team är vi ändå väldigt synkade för att inte ha kört så mycket. Älskar känslan när jag springer med honom, älskar hans fart och njuter varje sekund och meter vi springer :) 

Att jag dessutom börjar samla resultat med min älskade Atlas gör bara livet ännu härligare :) ser med glädje fram emot kommande säsong!! :) 

Här kommer loppet där vi missade banvandring; 

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!
    Jag bara undrade hur du gick till väga för att införskaffa dig en kroatisk herdehund? Skulle nämligen själv vilja ha en :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du funderar på en kroat. Lättare om du ringer mig så kan jag förklara :) 0735058371

      Radera