Mina två svarta...och jag

måndag 21 april 2014

Gåsahoppet 2014

Herregud vilka härliga två dagar!! Jag ÄLSKAR ju denna tävling =) En kompis, Mia, brukar säga det till mig att om till o med hon vet vad detta är för tävling så har jag tjatat ganska mycket om den ;) Hon är inte alls i agilityvärlden. Den bästa tävlingen på hela året! Annorlunda banor, utmanande banor och ekipage från både danmark, norge och tyskland =)

Jag har aldrig skrapat ihop några resultat på denna tävling, men denna helgen var tydligen min och Atlas helg! Tänker inte skriva nåt om de enskilda loppen, bara att jag är så sjukt nöjd med honom!!! Alla som vet vad jag har slitit med denna lilla trasselsudd vet också vilken lycka det var i helgen att få nolla och ta SM pinne med honom =) En disk av 4 lopp är otroligt med honom!!! Jag kan knappt beskriva i ord vad detta betyder =) Att han får vara stjärnan värmer mitt hjärta! Målet att kvala till SM 2015 känns helt plötsligt inte främmande ;)

Axis har skött sig med bravur i helgen med, men han har en matte som inte riktigt skött sig ;) Vi hade kunnat klämma till med minst en pinne i hopp2 och en vinst i öppenklassen om jag inte hade sjabblat till det på olika sätt ;) Men men, det kommer fler tävlingar.

Alltid lika trevligt o träffa alla o få prata =) Det är verkligen en härlig tävling! O trevligt sällskap på kvällarna med Mats, Anna-Karin, Anette och Loa. Bästa gänget =) Samma gäng som på Guldagility i sommar! Längtar!!

Filmer från helgen;

Axis













Atlas


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar