Mina två svarta...och jag

måndag 14 april 2014

Halmstad

Var ett tag sen jag uppdaterade nu, men hinner ärligt talat inte ;) Men ska försöka göra det så gott jag hinner.

Sista helgen i mars åkte jag och Atlas till Halmstad för att tävla i dagarna två. Kommer inte skriva så mycket om varje lopp, men vill bara säga hur glad jag är just nu över vårat samarbete! Jag vet att många kanske tycker jag växlar från nedbrytning till halleluja med honom, men det är faktiskt så det är att springa med en puli. Ena dagen är det helvete och sen är det himlen på jorden. Just nu funkar allt så himla bra och har gjort ett tag nu. Jag tror att mycket beror på att jag kan springa snabbare, men även att jag bara springer och litar på honom. Jag ÄLSKAR Halmstad hundarena och det underlaget. Har bara en go känsla när jag har tävlat där =)

På lördagen var det två agilityklasser. Båda klasserna blev det disk =) Men är supernöjd! Första loppet diskade vi oss på sista hindret, trodde jag hade honom på en rak linje, men han gick runt o vänder sig och hoppar det på fel håll. Vi hade 5 fel med oss sen innan på banan =) 
Andra banan diskade vi oss på tredje hindret. Jag sjabblade till det ordentligt och blev stillastående så han bara vände och hoppade tillbaka. Allt annat gick kanon =)

På söndagen var det två hoppbanor. Första loppet är jag supernöjd med. 10 fel fick vi med oss, en sketen vägran (en tuff sådan, med tanke på hur domaren dömde många av de andra hundarna) och en liten tass på långhoppet. Är väldigt nöjd med tiden, trots att det inte var ett klockrent lopp. Han tjuvstartade och innan jag bestämde mig för om jag skulle starta om honom eller köra på så tog det nån sekund ;) Vi låg på 31 nåt sekunder och från plats 4 låg de på 30 nåt sekunder =) Andra loppet var en ren katastrof! =) Jag hade kunnat ge en kurs i hur det ser ut med för sena blindbyten ;) Tycker att jag är ganska duktig på blindbyten, men herregud va dåligt det gick! Tack vare att Atlas var en ängel så diskade vi oss inte ;) Han gick ur sista pinnen i slalom och vi fick ta om det, så 5 fel och en MASSA tidsfel fick vi =) 

Det bästa är att han inte ifrågasatte mig en enda gång =D Älskar att springa med mitt trassel när han är sån här =) Nu ska vi BARA börja nolla med ;)

Kanske inte de mest estetiskt snygga loppen, men jag är sååååå nöjd! Så här kommer filmer från helgen;

Lördag:















Söndag:
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar