Mina två svarta...och jag

onsdag 16 oktober 2013

U-team

I somras när vi var på summercamp berättade Elin för mig att hon tänkte söka till nåt som hette u-team, förklarade vad det var och sa att hon tyckte att jag skulle söka med. Efter många funderingar så bestämde jag mig för att söka med Axis. Skickade in en kort beskrivning av oss och lite filmklipp, både från tävling och träning. Nån vecka efter sista ansökningsdagen fick vi mail av dom som tagit emot ansökan att dom ville att vi skulle filma två kombinationer och skicka in. Det var två raksträckor som vi skulle filma så att hunden syntes ordentligt. Filmade och skickade in dom och sedan var det bara o vänta.

Sen för ett tag sen, ca en månad sen nu, fick jag ett mail där det stod: "Intresset för u-teamet har varit stort och med många bra ekipage..." Där trodde jag direkt att det var kört, sen läser jag: "I denna omgång har du gått vidare, välkommen till u-team!" Jag blev så glad att jag började gråta :) jag hade haft en sån där riktig pissdag när jag var trött o sliten och sen komma hem o få detta besked! Det bästa var ju att underbara Elin fick samma besked :) 

U-teamet är alltså en satsning från landslagsledningen, där man är en trupp som ska utvecklas till att bli konkurrenskraftiga utomlands och man har möjlighet att utvecklas sig mot landslaget. 

Planeringen har varit igång. Vi har fått ett översikt över hur det ska se ut, tyvärr har det droppat av nåt intressant namn. O en del av det som skulle komma med under helgen plockas bort pga tidsbrist, vilket också är tråkigt....

Men oavsett så ska detta bli hur spännande som helst. 

Ett stort tack till alla som har gratulerat oss och som har trott på oss hela tiden :) det värmer! Dessutom ett stort tack till min klubb Jönköpings Brukshundsklubb för deras stöd och sponsring av denna resa! 

Så till helgen åker vi på träningsläger och jag kommer uppdatera er hur det gick efter helgen =) Nu kör vi o siktar mot nya mål!


1 kommentar: