Mina två svarta...och jag

tisdag 30 april 2013

Atlas

Ja nu är det nästan en månad sen jag uppdaterade, fy mig! Men det har varit väldigt mycket, jag har varit i en riktigt deppig period o det har varit ganska tufft. Då blir inte bloggen prioritet...

Tänkte jag skulle uppdatera er lite om Atlas o hans tillstånd :) vi har rehabiliterat honom länge nu och det senaste har varit att han jobbat en del med viktmaschetter på bakbenen för att stärka upp dom.
I lördags fick han träna för första gången ordentligt sedan i oktober :) tror ni han var lycklig? ;) han fick köra lugnt, lite kf träning, tunnel, hopp utan bom och 4 pinnar slalom :) så duktig var han!

Sen i söndags var vi hos Carina för att få honom masserad så han är fräsch i kroppen inför träningsstarten och han kändes bra :) väldigt tunn o omusklad bak, men det är ju inte så konstigt :) bara att jobba på!

Däremot började han halta igår :( fick lite panik o ringde Carina och hon trodde han hade fått lite träningsvärk efter massagen. Han är ju van vid massage men efter operationen så är han ju inte riktigt lika stark i kroppen så hon tyckte jag skulle avvakta. O idag är han som vanligt igen :))

Så nu kan vi sakta men säkert börja träna igen :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar