Mina två svarta...och jag

tisdag 26 augusti 2014

We are in a flow =)

Ja vad ska man säga, jag måste tydligen ner ordentligt i gropen o kravla en stund innan jag tar mig upp igen. För nere i gropen har jag definitivt varit, ledsen och uppgiven över situationen och jag har haft ett otroligt stöd från massor med människor som orkar med mina dippar =)

Men nu har det tydligen vänt, iaf med Axis =) Vi är inne i ett flow nu som jag njuter av i fulla drag. Jag njuter av detta för att jag är värd det. Jag säger det högt o tydligt, jag är verkligen värd detta! I söndags åkte vi ner till Hässleholm, ca 20 mil, för att köra en klass. Det är långt för ett lopp, men agilityklass 1 ville vi ju komma ur nån gång =) O banan var riktigt trevlig, det enda jag var lite orolig över var situationen efter balansen. Han skulle in i en tunnel efter som låg nån meter till vänster om nedfarten av balansen. Dessutom så låg den andra ingången rakt fram fast inte en synlig öppning, som ett L ungefär. Så jag visste att jag var tvungen att trycka ut honom vid nedfarten för att han skulle ta rätt ingång. O när jag trycker ut honom på balansen så finns alltid risken att han hoppar. 

Hässleholm är en riktigt trevlig och bra klubb, och dom hade dessutom kontaktfältshinder på uppvärmningen =) Jag gick dit och körde tre skick på balansen. Den första träffade han, men en hög träff. andra hoppade han och tredje blev en riktigt bra träff. Jag kände verkligen en helt annan känsla i mig själv inför detta loppet. Jag kände ett självförtroende inför agilityklassen som jag inte har känt innan. Jag tror det beror på lite olika saker, dels för att jag vet att han faktiskt kan och dels för att jag vet vad jag ska göra om han hoppar. Jag kände verkligen när jag gick in på banan att det går som det går, tar han det inte gör jag bara om och sen har vi fler tävlingar framför oss =) 

När vi sedan gick in på banan och balansen var som hinder nr 3 och känslan när han tar runningen på balansen =) Helt underbart! Det jag är mest stolt över (bortsett från RC på balansen) är faktiskt att jag själv kände mig väldigt lugn genom hela loppet efter balansen. Jag stressade inte upp mig för att vi faktiskt hade chans att ta pinne eftersom han tog balansen. Utan jag jobbade mig genom hela banan hinder för hinder. Jag hade kunnat få panik inför sista hindret när han inte riktigt visste vart han skulle efter platta tunneln som var näst sista hindret, men jag var lugn fick över honom =) Tiden 27.03 räckte till en vinst och vi är nu uppflyttade till klass 2 =D Är såååå lycklig!!!

Känns bra att äntligen vara ur klass 1 och jag känner att vi faktiskt är redo för klass 2 nu med runningen. Nu ska vi utmana oss själva i runningträningen med. 

Känns bra att ha tagit oss vidare inför Croatian sheepdog Championship med =) Nu är vi redo ;)

Vill ni se film på loppet så hittar ni det på facebook =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar