Mina två svarta...och jag

lördag 14 december 2013

RC träning

Idag efter en veckas uppehåll fick vi äntligen träna running igen :) det gick helt ok, inga direkta jackpot träffar som jag kunde se, men kunde belöna en hel del ändå. Försökte utmana honom en del idag o då sänker jag kraven lite i början eftersom han inte kan det jag tränar. Noteringar för dagen är att jag inte kan stå still medan han springer över, då blir det ett hopp. Jag måste ha nåt slags tryck på honom, behöver inte vara att jag springer jättefort, men nåt slags tryck med min fart måste jag ha. Han är inte redo att ta balansen två gånger efter varandra utan belöning, då blir han osäker. 

Han fick avsluta med att bara köra tunnlar o hopp och bara ösa på :) det tyckte han var kul :)

Atlas fick också ett kort pass idag och han hade riktigt bra tryck o riktigt bra kf på balansen :) så bra att jag kunde göra blindbyte o han ställde sig ändå i position! 

Musikhjälpen har ju varit i gång denna veckan o det är lika underbart som förra året! Nu har vi även börjat planera för att samla in lokalt till det nästa år med tävling o uppvisningar! 

Hundarna skulle ju fått julkalendrar i år med, men tyvärr fastnade dom i Jönköping... Så jag får spara dom till nästa år. Jag funderar ändå att köra lite trix med dom över jul o nyår :) funderar även på att träna in lite lydnadsmoment med Axis :) 

En återblick av året o en summering av de senaste tävlingarna kommer :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar