Mina två svarta...och jag

söndag 1 december 2013

1 advent och träning i Halmstad hundarena

Idag är det 1 advent =) Känns inte som det var länge sen det var det. Kommer även i år att ha julkalender för hundarna, men jag har inte fått dom än så jag får väl uppdatera er om läget i dom sen ;)

Vi sov länge idag jag och hundarna. Vaknade först tidigt av att det blåste som tusan, funderade på om mina tunnlar hade blåst bort o somnade om igen. Så viktiga var dom ;)

Vi hade en lugn morgon, åt långfrukost och putsade sen fönster innan jag gav mig iväg för att plocka upp Anette och Myzack för träning i Halmstad hundarena.

Vi hade tid mellan kl 15 o 17. Byggde upp en bana av Birgitta Hermansson, som fanns i tre olika varianter.


Fanns mycket nyttigt att träna på, speciellt för mig och Axis. Atlas jobbade på så fint på alla banorna =) Han har sina akilleshälar, men vad gör det när han kämpar på tappert.

Axis och jag hade våra svårigheter. Vi får inte riktigt ihop tajmingen ibland, jag förstår inte vad jag gör för fel och han blir låst på nåt annat. Men fick bra hjälp av Anette och även Susanne i slutet (som skulle träna efter oss). Vi behöver verkligen träna mycket svårigheter i banor så vi tajmar oss ;) Avslutade med 5 skick över balansen. De 2 första var riktigt dåliga, de 3 sista var ok. Bra separerade ben och nån tass på kf. Han var riktigt trött så jag tror inte hans fart över var vad den brukar vara =) Så jag är nöjd!

Filmer från dagen;

Mitt trassel, vad stolt jag blir när jag ser denna film =)


O här kommer Axis =) Min fina räser-råtta! Även om han är VÄLDIGT trött här efter 2h träning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar