Mina två svarta...och jag

fredag 2 augusti 2013

Träning med hundarna

Igår var jag på klubben och tränade hundarna. Vi träffade några stycken och byggde upp en bana. Vi byggde en klass 2 bana från Kil. Tyckte den såg lite knivig ut på pappret, men den var lättare än vad jag trodde. Hundarna skötte sig superbra! Atlas gjorde riktigt fina rundor, jag som tabbade mig nån gång. Min största förvåning var nog att han faktiskt stannade två av två på på vippen =) som vi har tränat detta, men har inte riktigt funkat i banor innan på första försöket =)
Axis gjorde också fina rundor, men hade problem i slalom. Han gick ur slalom hela tiden, tror det var tunneln som lockade. Men efter MÅNGA försök gjorde han klart det ;) Annars var resten riktigt bra. 
Tränade lite running också innan vi startade passet. Gick helt ok, men han har problem åt ett håll. Min teori är att det beror på att blir mer som en vägg åt det hållet, men jag vet inte. Vi ska fortsätta träna iaf =) Men kan säga att han är långt ifrån att köra en hel bana iaf. Nu är vi laddade för tävling i helgen ;)

Dagens träningsbana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar