Mina två svarta...och jag

torsdag 1 augusti 2013

RC träning

Som de flesta vet håller jag ju på med RC träning med lilla vesslan =) Det är verkligen tålamodsprövande, men nu har jag upptäckt att varje gång jag låter honom testa balansen på tävling och han hoppar, så går vi ett steg tillbaka i träningen. Före Värmlandsrallyt så gjorde han balansen på full höjd med hinder framför o bakom, tunnel iaf. När jag kom tillbaka så hoppade han o jag fick sänka balansen ett steg. Jag bestämde mig då för att balansen kommer han inte får göra på tävling igen förrän han kan den till 200% på träning. Om det så ska ta till nästa år =)

Nu har vi repeterat på lägre höjd under 4 dagar förra veckan, o i måndags testade jag på full höjd igen och det funkade jättebra =) Inte på en gång, men han ändrade beteende när han gjorde fel. Nu kommer jag köra endast balansen i nån vecka innan jag lägger till hinder. Så kommer jag gå sakta men säkert framåt. Är anmäld till Jönköpings klass 1, då får vi se om jag kör agilityklassen. Är han inte redo så är nästa satsning Tranås i september.

I tisdags körde jag ett pass till. Då var det fortfarande en del hopp, men de dåliga försöken var bättre än de dåliga i måndags =) Han var alltid på kontaktfälten i tisdags, men jag sätter ju då högre krav och det ska vara perfekt för att det ska bli jackpott. Om vi gjorde 20 repetitioner så låg de första 10 på 50% perfekta och de sista 10 på 100%. Bra, men det ska inte krävas ett visst antal repetitioner innan det blir 100%.. Igår hade vi en vilodag och idag ska vi träna igen =)

Jag är övertygad om att vi kommer fixa detta =) annars hade jag gett upp för länge sen. Att se Jenny o Nettans Lilli ger mig hopp också =) Detta ska gå o vi ska ha mediumklassens snyggaste running ;)

Axis springer som valp, han har nog det i sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar