Mina två svarta...och jag

fredag 26 oktober 2012

Mentalt jobbig period

Mycket händer, men inte här på bloggen ;) Har inte haft ork eller tid att uppdatera här och jag känner att jag vill!! Så i helgen kommer det förmodligen bli sånt där bombnedslag av inlägg ;)

Jag är inne i en mentalt jobbig period just nu. Mycket händer och det blir inte bättre av att det som är jobbigt flyttas fram och jag får våndas med det ännu mer... Atlas operation skulle ju blivit av i torsdags, men så ringer dom onsdag morgon och säger att dom har missat att Ole (kirurgen) ska vara ledig på torsdagen så dom måste flytta operationen till den 22 november. Även om det medvetet inte varit jobbigt inför operationen så märker jag att det är det. Speciellt när det inte blir av när det var tänkt. Jag har förberett allt denna veckan. Jag började i söndags med att bada Atlas med sitt vanliga schampoo, sen tog jag tisdagsförmiddagen till att bada honom igen med schampot från veterinären. Och alla som har en puli eller känner till badrutinerna med Atlas vet att detta inte är aktivitet man gör på 5 min. Hade det varit Axis så hade det handlat om 5 min i duschen och sen en timme innan han är torr. Med Atlas handlar det om ca 1h i duschen varje gång, sen nån dag innan han torkar. Hade han inte varit torr innan torsdagen så hade jag dessutom fått föna honom, vilket tar tid med. Det hann jag dock inte göra. Sen har jag dessutom hittat en varsin hundvakt åt dom för fredagskvällen när jag ska jobba. Mamma skulle vara hemma med Atlas och Axis skulle vara hos pappa. Allt detta faller i stöpet när dom ringer o säger att den inte blir av. Mentalt har jag förberett mig med, jag har planerat för att kunna komma igång till nästa säsong. Allt faller med deras misstag, och det är den mänskliga faktorn jag vet, men det gör att så mycket onödig energi går åt en sak som i slutändan inte blev av.

Jag har varit sjukt trött hela veckan och känner mig mentalt väldigt skör... Då blir det här nåt som får bägaren att rinna över. I helgen ska vi bara va, jag och hundarna. Jag ska försöka träna lite agility med mina fina. Jag har inte ens haft orken att träna agility med dom.

På måndag ska jag och Axis till Jenny och träna kf. Är sugen på att få till dom nu med mina duktiga lilla vessla. Han är underbar min lilla Axis!

Trots en mentalt jobbiga period så är jag så tacksam över mina fina hundar som har sånt tålamod med mig! Hur tjurig jag än är när jag kommer hem så kommer dom o lägger sitt huvud på min axel när jag sitter i soffan o då släpper liksom allt! Djur är underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar